Oikea sisältö. Oikea paikka.

Case: Tennislehti siirtyi verkkoon

Sivusto: www.tennislehti.fi

Asiakas: Suomen tennisliitto

Palvelu: Edita Cloud Paper

Tennislehti muuttui sähköiseksi maaliskuussa 2015. Tennisliiton toimitusjohtaja Teemu Purhon mukaan lehden sähköistämiseen oli useita syitä.

”Painettu lehti jaeltiin kuudesti vuodessa jäsentalouksiin, joita on noin 16 000. Lajin harrastajia on kuitenkin yli 120 000, ja haluamme tarjota entistä laajemmalle joukolle mahdollisuuden seurata tenniksen ajankohtaisia asioita lehdestämme.”

Purhon mukaan sähköisen lehden tavoitteena on myös lisätä lehden ilmestymiskertoja, tuoda monipuolisempaa ja nykyaikaisempaa sisältöä, lisätä lajin seuraajien ja liiton vuorovaikutusta sekä tarjota kanava myös lukijoiden materiaalille, esimerkiksi Instagram-kuville. Lisäksi sähköinen ratkaisu tuo liitolle kustannussäästöjä.

 

Moderni ja kustannustehokas ratkaisu

Tennisliitto valitsi sähköisen lehden ratkaisuksi Edita Cloud Paper -verkkolehtikonseptin. Responsiivisena lehteä voi lukea helposti niin tietokoneella, tabletilla kuin matkapuhelimellakin.

Edita Cloud Paperissa sosiaalisen median sisältöjen lisääminen Tennislehteen on helppoa: some-sisältö vain pudotetaan sivulle. Myös lehden artikkelien jakaminen sosiaalisessa mediassa käy kätevästi.

”Halusimme mahdollisimman modernin ja kustannustehokkaan ratkaisun sähköistä lehteämme varten. Edita Cloud Paper vastasi parhaiten toiveisiimme”, Purho sanoo.

Edita Publishing vastasi lehden käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta.