Oikea sisältö. Oikea paikka.

Case: Educoden sivusto ja yritysilme

Sivusto: www.educode.fi

Asiakas: Educode Oy

Educode Oy on uudistanut visuaalisen ilmeensä ja verkkosivustonsa. Tavoitteena oli luoda yhtiölle brändi, joka henkii edelläkävijyyttä, on moderni ja raikas. Aiempaa, opetusalan koulutuskeskukseen liittynyttä ”kurssittajamielikuvaa” haluttiin laajentaa ratkaisumyynnin suuntaan. 

Sekä visuaalisen ilmeen että verkkosivuston uudisti Edita.

Educode Oy:n asiakkuusjohtaja Mika Silvennoisen mukaan brändiuudistus lähti liikkeelle Educoden päivitetystä strategiasta. Yhtiön toiminnan perusta lepää edelleen opetusalalla, mutta mahdollisuuksien mukaan yhtiö palvelee asiakkaita myös laajemmin. Educoden tavoitteena on auttaa asiakkaitaan kehittämään omaa toimintaansa.

– Halusimme, että yhtiömme ilme vastaa nykyistä tekemistämme ja luo meistä oikeaa kuvaa opetusalan ja ammatillisen toiminnan ja osaamisen kehittäjänä. 

Silvennoinen kertoo, että prosessi Edita Publishingin kanssa sujui mutkattomasti ja strategian mukaiseen lopputulokseen päästiin yllättävän pienellä vaivalla.

– Oli hienoa huomata, että jo ensimmäinen workshop johti konkreettisiin ehdotuksiin yhtiön visuaaliseksi ilmeeksi, ja valittavana oli useita hyviä vaihtoehtoja. Arvostan suoritusta myös siksi, että työ tehtiin hyvin tiukalla aikataululla. 

Kuvagalleria sivustouudistuksesta

Etusivu Ihmiset Koulutukset

Visuaalisen ilmeen uudistuksen yhteydessä myös Educoden www-sivut kokivat täydellisen remontin. Tavoitteena oli responsiivinen sivusto, joka on visuaalisesti korkeatasoinen, helppokäyttöinen ja rakenteeltaan looginen. Olennainen vaatimus oli, että tieto on helposti löydettävissä ja että sivustoa on helppo päivittää ja ylläpitää.

Edita Publishing vastasi sivuston käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Myös sivuston sisältö, muun muassa tapa esitellä koulutukset ja 

Educoden tarina, uudistettiin kokonaisuudessaan. Silvennoisen mukaan yhtiö on tyytyväinen uuteen visuaaliseen ilmeeseen ja sivustoon. 

– Myös asiakkailta ja muilta yhteistyökumppaneilta tullut palaute on ollut pelkästään positiivista.