Oikea sisältö. Oikea paikka.

Treduka 2015 -koulutustapahtuma täyttää Tampere-talon

Marraskuun alussa järjestetään Tampere-talossa Treduka 2015 -koulutustapahtuma, joka on Tampereen kaupunkiseudun perusopetuksen henkilöstön yhteinen veso-koulutuspäivä. Paikalle odotetaan noin 2 700 opettajaa keskustelemaan uuden opetussuunnitelman ajankohtaisista teemoista.

Ensimmäistä kertaa toteutettavan Tredukan järjestää Tampereen kaupunkiseudun opetusalan osaamisen kehittämispalvelu (Osaava).

Ohjelmakoordinaattori Marko Lahtisen mukaan Treduka konkretisoi seudullista yhteistyötä kokoamalla Tampereen kaupunkiseudun perusopetuksen henkilöstön kerralla yhteen pohtimaan uuden opetussuunnitelman vaikutuksia. Tilaisuus on suunnattu Kangasalan, Lempäälän, Nokian, Pirkkalan, Oriveden, Tampereen, Vesilahden ja Ylöjärven opettajille.

– Tapahtuman tavoitteena on tarjota opettajalle ideoita, oivalluksia ja motivaatiota ottaa koulun arjessa käyttöön uusi opetussuunnitelma, jota on työstetty seudullisesti yhdessä.

Tilaisuus syntyi Osaavan ja Edita Publishingin yhteistyön tuloksena. Edita Publishingin kehittämisjohtaja Mika Silvennoinen kiittelee Osaavan tapaa toteuttaa tapahtuma.

– Yhteistyö on ollut antoisaa, sillä Treduka-tapahtuman ohjausryhmä tarttui ennakkoluulottomasti järjestelyhaasteeseen, vaikka tilaisuudesta on tulossa iso. On hienoa, että tilaisuutta varten varattiin kerralla kunnon tilat, ja myös muut järjestelyt on hoidettu ammattimaisesti.

Näytteilleasettajat aktiivisia

Treduka 2015 -tapahtuma kiinnostaa myös yrityksiä, jotka haluavat tavoittaa kerralla suuren joukon opetusalan vaikuttajia. Tapahtuman näytteilleasettajapaikat myytiin nopeasti loppuun. Näytteilleasettajina on laaja kirjo opetusalan eri toimijoita, muun muassa oppimateriaalin tuottajia, ICT-alan yrityksiä, kalustetoimittajia ja palveluntarjoajia kulttuurialalta.

Edita Publishing vastasi tapahtuman näyttelymyynnistä ja yhteydenpidosta näytteilleasettajiin. Asiakkuuspäällikkö Salla Salminen kertoo, että näyttelypaikkoja oli helppo myydä muun muassa suuren osanottajajoukon vuoksi.

– Tiivis yhteistyö ohjausryhmän kanssa on sujuvoittanut tekemistä. Myös messuosastoja rakentavan yhteistyökumppanin kanssa on ollut helppo toimia.

Omana kokonaisuutenaan Edita Publishing hoitaa Microsoftille messuosaston avaimet käteen -periaatteella. Edita vastaa messuosaston ilmeen suunnittelusta ja osaston rakentamisesta sekä osastolla tapahtuvasta ohjelmasta ja miehityksestä.

Verkkosivusto markkinoi ja aktivoi

Treduka-tapahtuman tiedottamista ja markkinointia varten avattiin www-sivusto (www.treduka.fi), jonka visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta vastasi Edita Publishing.

– Huomasimme hyvin nopeasti, että tällainen tilaisuus tarvitsee kunnon näkyvyyden. Kiinnostus on ollut suurta, ja sivusto palvelee tiedon hakijoita ja ilmoittautumisia erinomaisesti, kertoo Lahtinen.

– Lisäksi sivusto toimii ennakkomarkkinointina kaikille näytteilleasettajille, sillä mukana olevat yritykset päivitetään sivustolle kaikkien kävijöiden nähtäväksi lähes reaaliajassa, kertoo Salminen.

Lahtisen mukaan yhteistyö myös www-sivujen parissa oli Edita Publishingin kanssa erittäin sujuvaa. Sivuston visuaalinen ilme vastasi odotuksia ja tekninen toteutus oli nopeaa: sivusto avattiin noin kuukauden kuluttua projektin aloituksesta.

www.treduka.fi
#Treduka2015