Oikea sisältö. Oikea paikka.

Some elää sisällöstä

Ihmiset ja organisaatiot saavat suosiota ja seuraajia sosiaalisessa mediassa samalla tavoin: olemalla kiinnostavia.  Se onnistuu tuottamalla sisältöä - tekstiä, kuvaa, videoita - josta on huvia tai hyötyä muille.

Julkkikset saattavat sortua huomiota tavoitellessaan liiallisuuksiin. Esimerkiksi alusvaatteet unohtuvat kotiin, kun ollaan menossa valokuvaajien eteen.

Organisaatioiden suurin riski on jäädä hajuttomiksi ja mauttomiksi. Hitaat ja raskaat hyväksymisprosessit hiovat viestistä kaikki särmät pois, eikä lopputulos oikein kiinnosta ketään.

Mikäli haluaa tuottaa sosiaaliseen mediaan hyvää sisältöä, on vaikea tulla toimeen ilman omaa blogia tai verkkolehteä.

Blogin avulla voi osoittaa olevansa oman alansa asiantuntija ja rakentaa osaamiseensa perustuvaa profiilia.

Verkkolehdessä asiakkaat pääsevät ääneen, ja heidän sanansa painaa paljon enemmän kuin oma kehu.

Näin tuotettua sisältöä voi itse jakaa sosiaalisessa mediassa. Parhaassa tapauksessa lukijat innostuvat jakamaan sitä omissa verkostoissaan.

Kun sisältö alkaa levitä, silloin tietää onnistuneensa.