Oikea sisältö. Oikea paikka.

Empatia voittaa oman navan tuijottelun

Sisältömarkkinointi on hienovaraista vaikuttamista, joka vetoaa järkeen ja tunteisiin. 

Parhaimmillaan sisältö tuottaa oivalluksia: “Tästä on minulle hyötyä.” “Tämähän on kiinnostavaa.”

Mikäli haluaa tuottaa hyvää sisältöä, yksi ominaisuus on ylitse muiden: empatia.

Tieto on sisällöntuotannon raaka-ainetta, mutta se ei yksin riitä. Kukaan ei jaksa kuunnella luennoivaa besserwisseriä tai yksisilmäistä ilosanoman levittäjää.

Hyvä sisältö palvelee aina kohderyhmän tarpeita. Ne voidaan selvittää, mutta siitä ei ole iloa, mikäli tietoa ei osata hyödyntää.

Jotta pystyy katsomaan omaa tekemistään ulkopuolisen silmin, on ymmärrettävä muita ja eläydyttävä heidän asemaansa.

Empaattinen ihminen on etulyöntiasemassa.

Jos oman ajattelunsa saa käännettyä vastaanottajan kanssa samaan asentoon, niin on helppo tuottaa kiinnostavaa ja hyödyllistä sisältöä.

Konkretia, keissit ja hyödyt kiinnostavat kaikkia. Kun ne paketoidaan sisällöiksi, kerronnan pitää olla luovaa, jotta se vie lukijat mukanaan.

Sisältöstrategia ja -konsepti varmistavat, että sisältö tukee myös julkaisijan omia päämääriä, ja että sen tuotanto on tehokasta.